2017 09123456789101112131415161718192021222324252627282930312017 11

PREV | PAGE-SELECT | NEXT

≫ EDIT

俺の腹話術





 Now You're In Heaven
 (Julian Lennon/John McCurry)
 
 Well you could be happy
 Ah happy in my arms
 Ah don't look distracted
 I'll use my fatal charms
 Well you could be happy
 But only with me
 If you come alive
 You can spend your life with me
 
 幸せになれるとも
 この腕の中ならね
 よそ見しないで
 必殺のまじないをかけるよ
 幸せになれるとも
 僕とならね
 思い切ったら
 僕と一緒に過ごせるよ
 
 Well now you're in heaven
 Well now you're in heaven
 
 さあ 君は極楽にいる
 さあ 君は極楽にいる
 
 Well you could be lovin'
 Ah lovin' in my arms
 It's after you're happy
 You need my lovin' charms
 Well you could be lovin'
 But only with me
 Just take hold of my hand
 It's a trip in ecstasy
 
 夢中になるとも
 この腕の中ならね
 幸せを手にしたら
 君は僕の魔術の虜さ
 夢中になるとも
 僕とならね
 さあ この手を握って
 恍惚の旅へ出発だ
 
 Well now you're in heaven
 (Could be happy, could be lovin')
 Well now you're in heaven
 (You're in heaven, take hold of my hand)
 Well now you're in heaven
 You're in heaven with me
 
 さあ 君は極楽にいる
 (幸せになる 夢中になる)
 さあ 君は極楽にいる
 (極楽にいる この手を握って)
 さあ 君は極楽にいる
 僕と極楽にいる
 
 Well now that you've loved me
 Been happy in my arms
 You don't look distracted
 You lust my subtle charms
 Well what do you think now, baby
 Do you like it with me
 Tell me what you think
 'Cause I wanna know
 Yes, I wanna know
 
 いまや君は僕に夢中
 この腕の中で幸せだ
 うっとりしながら
 僕の魔力に飢えている
 これからどうするつもりさ
 僕とどうだい
 聞かせてくれよ
 知りたいんだ
 知りたいのさ
 
 Well now you're in heaven
 (Could be happy, could be lovin')
 Well now you're in heaven
 (You're in heaven, take hold of my hand)
 Well now you're in heaven
 You're in heaven with me
 
 さあ 君は極楽にいる
 (幸せになる 夢中になる)
 さあ 君は極楽にいる
 (極楽にいる この手を握って)
 さあ 君は極楽にいる
 僕と極楽にいる


 ジュリアン・レノンの3rdアルバム『Mr. Jordan』(1989)からの先行シングル曲「Now You're In Heaven」。サビの“Now you're...”は、催眠術をかけるときのお決まりのフレーズ。ここでのジュリアンの歌声は彼の父親ではなく、イギー・ポップを彷彿させる。イギーが『Blah Blah Blah』(1986)あたりで「I Put A Spell On You」をカヴァーしたら、こんな感じになっていたかもしれない。

 “君”を魔術で魅惑する主人公を腹話術で表現したヴィデオが洒落ている。'89年3月頃だろうか、〈ベストヒットUSA〉でこのヴィデオが放映されたとき、当時、洋楽好きの少年だった私は、あまりのカッコよさに鼻から牛乳を吹き出した。ジュリアン、お見事でした。


TO BE CONTINUED...

| Man's Man's Man's World | 04:30 | TOP↑

PREV | PAGE-SELECT | NEXT